Nikon D850 One Year Review | Best Dynamic Range Camera For Landscape Photography - Z7 mirrorless?

dit is mijn nikon D850 er zijn er veel op, maar deze is van mij, ik heb hem in bezit gehad sinds meer dan een jaar heb ik er tienduizenden foto's mee genomen en ik vond dat het hoog tijd was voor een goede beoordeling Ik heb deze Nikon d80 allemaal gebruikt over de hele wereld heb ik foto's gemaakt van een kameel in Egypte vanaf een ATV in British Columbia vanuit een helikopter zandstormen blazen in Death Valley National Park of tijdens het sproeien de kust van Oregon en overal daar tussenin, ik ben dol op deze camera en ik ga om u de voor- en nadelen te laten zien van wat ik heb meegemaakt met deze camera zodat als je overweegt het te kopen of als je het al bezit en jij gewoon wil je je nog beter voelen over de aankoop die je hebt gemaakt luister naar mijn beoordeling eerste ding is het glas dat het is belangrijk dat als je een camera van dit kwaliteitsniveau hebt met een sensor die foto's met een hogere resolutie maakt dan deze die u toen had beter een hoge kwaliteit glas hebben om mee te gaan, het is een complete verspilling van geld om zo'n camerabehuizing en glas van lage kwaliteit te hebben en natuurlijk Nikon heeft zijn nikkor-serie lenzen die beproefd is en waar en zo veel andere aftermarket-lenzen die op deze camera passen en er zo goed mee werken de nikon d850 heeft een beeldsnelheid van zeven beelden per seconde, die hoog is en indien u koopt de extra batterijgreep die ongeveer een extra duizend dollar kost je kunt maximaal negen frames per seconde krijgen die niet iets is dat ik gebruik als een landschapsfotograaf, maar als ik sport fotografeerde, dan zou ik dat zeker doen maak die extra investering Nikon zegt dat de D850 51 volledig beeld kan bufferen RAW-foto's in één keer, dus dat zijn veel foto's om voor die foto's te maken moet je op je kaart bufferen, dit is van cruciaal belang voor een camera dat wordt veel gebruikt door landschapsfotografen twee camera's geleden had ik een Nikon d800 Ik werd overspoeld door een golf op het strand in Oregon en binnen één ten tweede dat de camera volledig dood was denk ik niet dat hetzelfde zou zijn gebeurd met deze D850 heeft het rubberen beschermers die over alle poorten klikken en Jack's over het algemeen is het ook beschermd tegen ten minste een bepaald niveau van water zand het weer afdichten is erg belangrijk en daar ben ik zeker blij om deze camera heeft dat de Nikon D850 twee verschillende geheugen heeft kaarten heeft het een conventionele SD-kaart en het heeft ook het relatief nieuwe formaat van de XQD-kaart toen ik de camera voor het eerst kocht Ik was overstuur over de XQD-kaart omdat het duur was om te kopen en het ook moeilijk was om een ​​te pakken te krijgen kaartlezer, maar nu ben ik zo blij dat de XQD-kaart deel uitmaakt van deze camera en in feite wens ik dat de camera twee x QD-kaarten had in plaats van een x QD en een SD en de reden daarvoor is dat de XQD-kaart zo snel de camera bijna nooit is moet zelfs bufferen wanneer je schiet in de snelvuurmodus de upload van de XQD-kaart op mijn computer is razendsnel Ik praat alsof het voelt verdubbel de snelheid van een SD-kaart deze camera is gebouwd stevig het is een tank het heeft een frame van magnesiumlegering het heeft een fantastische grip die ik zal praten over later heeft het wat gewicht en het voelt gewoon ruig het heeft dat gewoon een soort van gevoel, weet je in feite als ik 's avonds laat op de foto fotografeerde verkeerde kant van de stad en iemand zou komen en proberen om dit ding uit te halen ik zou dit gebruiken als het wapen dat dit ding is gebouwd als een tank die ze kunnen hebben mijn D850 wanneer ze hem uit mijn koude, dode handen wrikken het scherm voor het livebeeld is absoluut fantastisch het heeft 2,3 miljoen pixels, zodat je kunt inzoomen en je foto's op 100% kunt bekijken het is ook heel helder, zodat je het livebeeld duidelijk kunt zien op een zonnige dag en dit scherm is ook een aanraakscherm, zodat je door je foto's kunt bladeren je kunt erop dubbTikken om in te zoomen Je kunt ook op een knop drukken om je score te beoordelen foto's met behulp van het aanraakscherm kunt u het aanraakscherm gebruiken om de camera scherp te stellen om het ook te gebruiken voor focus peaking ook het scherm kantelt op en neer en dit is een geweldige functie om te hebben, hoewel ik voortdurend vergeet om het twee weken te gebruiken geleden fotografeerde ik bij de beroemde Japanse esdoornboom uit Portland en dat was ik op mijn knieën, laag bij de grond moeten komen en ik had de live-scherm kantelen maar helaas ben ik deze functie vergeten, het is geweldig functie om de sensor op deze Nikon D850 te hebben ongeëvenaard heeft het 45

7 dampende megapixels rauw 14 bit goodness die wordt opgeslagen op die XQD-kaart, dit betekent dat je moet verwacht dat uw bestandsgroottes op uw computer ongeveer 100 zullen zijn megabytes groot, maar deze grote bestandsgroottes laten je toe om bij te snijden naar beneden als daar behoefte aan is later in wanneer je thuis bent Bovendien hoeft u niet te schieten op de grootste bestandsgrootte in RAW de camera heeft een instelling waar je een groot medium of een klein raw-bestand kunt kiezen maten, dus als je het familieverjaardagsfeestje fotografeert, kun je dat bestand instellen formaat naar onbewerkt klein en bewaar vervolgens het formaat op je harde schijf de Nikon D850 heeft 153 scherpstelpunten en 99 daarvan zijn van het kruistype geweldig voor bewegende onderwerpen en het werkt redelijk goed, het is niet perfect, maar het is niet echt een functie die ik gebruik omdat ik meer bezig ben met landschap fotografie Ik geef de voorkeur aan één punt focus Ik geef de voorkeur handmatige focus en het werkt perfect voor mij het live-beeld op de achterkant van deze camera is fantastisch en ik geniet er erg van om het te gebruiken, vooral voor het fotograferen van panorama's waar ik die camera over een aantal schoten beweeg vind ik dat het leven beeld heeft de neiging om het sap vrij snel uit de batterij te zuigen, maar wanneer je het gebruikt live weergave je hebt ook een extra functie van stil schieten en wanneer nikon zegt dat we stil geschoten hebben, menen ze het echt omdat het stil is en dit is geweldig als je openhartige opnamen van mensen maakt of je doet natuurfotografie en je probeert een dier niet te waarschuwen met uw aanwezigheid op de achterkant van de camera is er een thumb stick en dit kan worden gebruikt om het focuspunt te verplaatsen met live view, dus jij kan je focuspunt vrij snel veranderen, dit is een geweldige functie om te hebben Ik gebruik het echt niet zo vaak, maar toch vind ik het leuk om het te hebben voor het geval ik het nodig heb ik ben dol op de time-lapse-functie camera in de Live View-modus heeft de nikon een ingebouwde time-lapse-functie en dit betekent dat u 4k time lapse-video's kunt maken zonder een intervalmeter zoals je nodig hebt op andere camera's zoals de Sony A7R3 de Nikon d850 slaat video-time-lapse-bestanden op in mp4-bestandsformaat en u kunt ook 8k opnemen time-lapse als je de volledige sluiter gebruikt, wat leuk is aan de time-lapse functie in de 4k-modus is dat u de sluiter niet op de camera gebruikt en je draagt ​​dat ding niet uit, het is allemaal een elektronische functie en opnieuw slaat het het videobestand op als een mp4 en het is volledig stil stel zelfs een timer in de camera in om de time-lapse te starten en om te draaien het achtergrondscherm uit om je batterij te sparen, dit is geweldig als je een foto wilt maken time-lapse van een zonsopkomst, maar je hoeft in de ochtend niet echt op te staan om die time-lapse te schieten, kun je het hele ding voorgeprogrammeerd doen op a timer Ik vind de zoeker erg goed camera het heeft een punt zeven vijf keer vergroting het is breed het is helder en het heeft ook de kleine opening op de sluiter zodat je het licht kunt uitschakelen van lekken in de camera tijdens fotografie met zeer lange belichtingstijden video is erg belangrijk voor me omdat ik foto's maak en ik ook aan het fotograferen ben video in het veld deze camera maakt 4 k video met 30 frames per seconde, maar dat is niet het geval echt een groot probleem, want elke camera maakt tegenwoordig video's met dat type een standaard die ik wenste dat deze camera had was stabilisatie in de camera voor de 4k 30 frames per seconde video heeft het niet en het heeft die nikon nodig als jij luister, plaats de beeldstabilisatie op de 4k video de de camera maakt ook 1080p-video met 120 frames per seconde, zodat u kunt vertragen de beweging van alles dat je op de video filmt maakt gebruik van het achterscherm terwijl je aan het fotograferen bent, vind ik dat het focussysteem goed is voor onderwerpen die dat zijn verblijven op dezelfde plek, maar als we het hebben over een bewegend onderwerp, dan is het focussysteem werkt niet zo goed, maar nogmaals, ik ben een tuinarchitect en de mijne onderwerpen bewegen niet zo veel, dus het videosysteem is geweldig, maar het zou kunnen nu beter de ISL-functionaliteit op deze camera is opwindend voor mij de ISO gaat naar 64 en bij 64 ISO heeft deze camera de hoogste dynamische bereik van elke camera in zijn klasse dit is het belangrijkste functie voor mij is dynamisch bereik, het betekent dat dit alles betekent dat de camera kan een foto maken die uitkijkt op een zonsondergang en de hoogtepunten in de lucht vastleggen en ook de donkere delen op een donkere voorgrond vastleggen, zodat die 64 ISO erg is belangrijk om dat dynamische bereik te verbeteren, gaat de ISO ook omhoog naar 25000 plus en dit is geweldig voor natuurlijk elke vorm van fotograferen bij weinig licht of Astro-fotografie maar ik wil duidelijk zijn dat het dynamisch bereik van deze camera niets minder is geweldig en dynamisch bereik is echt het meest belangrijke functie op een spiegelreflexcamera voor mij als landschapsfotograaf is het meer belangrijker dan het hebben van een enorme sensor om deze gigantische foto's te maken dat zelden iemand van ons 10 voet breed afdrukt, maar het dynamisch bereik betekent alles en deze camera presteert absoluut voldoet aan de verwachtingen die het overtreft verwachtingen met dynamisch bereik en opnieuw als landschapsfotograaf allemaal mijn opnamesituaties hebben meestal betrekking op situaties met een zeer hoog dynamisch bereik tussen een hemel en een donkere voorgrond in termen van de Khans voor deze camera I wil niet kieskeurig klinken en ik wil zelfs niet eens klinken ze te noemen, maar als er een aantal dingen voor verbetering zijn, dan zijn ze het is een beetje zwaar, maar er is niets wat we eraan kunnen doen dat het veel heeft technologie verpakt in dit lichaam Ik ga niet klagen over het gewicht, maar het is iets dat wanneer je op een lange backpacktocht gaat en alles gram gewicht telt, dan is dit een zwaar ding om in je rugzak te stoppen met de 4k-video heeft het absoluut beeldstabilisatie nodig om te blijven modern en om te concurreren met de andere camera's die het hebben, doet de camera dat niet hebben een ingebouwde flitser die een leuke functie is om vooral te bedienen andere flitsen ermee Het wifi-systeem werkt niet goed om je foto's te uploaden met behulp van Wi-Fi en bij het opnemen van video werkt de bewegingsvolgfocus niet allemaal zo goed vind ik alleen dat het fotograferen van video en de focus het beste werkt wanneer uw onderwerpen komen niet dichter bij de camera of verder weg van de camera camera die nadelen opzij deze camera is een 10 van de 10 Ik kocht het een jaar geleden dat ik heb tienduizenden foto's mee genomen en ik ben dol op deze camera, het was geld goed besteed Ik heb het gevoel dat het een investering is en ik zal het hebben voor minstens nog drie tot vijf jaar is dit als een metgezel die ik niet wil zonder mijn huis weggaan Ik zou zonder het zeker nooit op reis gaan heeft me de mogelijkheid gegeven om prachtige foto's te maken in situaties waarin ik eerdere camera's hadden niet kunnen presteren maar wat ik nieuwsgierig ben over is jouw mening en ik hoor graag wat je te vertellen hebt de Nikon D80 bezit u het of is het iets dat u hebt overwogen om te kopen wat denk je over de functies van deze camera, wat vind je daarvan? mogelijkheden laat een reactie hieronder achter Ik ben altijd benieuwd naar wat je mening is, omdat ik er veel van leer de meningen van anderen en als je deze video van waarde hebt gevonden, geef die dan alsjeblieft een like door op de duimen omhoog knop te drukken en als je van video's over fotografie houdt en landschapsfotografie, overweeg dan alsjeblieft het rode abonnement te nemen knop en de kleine bel ernaast bedankt voor het kijken zal ik zien jij in mijn volgende video

Source: Youtube

Geen opmerkingen: