DJI Mavic 2 Pro & Zoom Review: elevating drone photography

- Ongeveer twee weken geleden Ik was een paar duizend kilometer verwijderd van het kantoor Dus ik ben momenteel op vakantie in IJsland, en ik besloot om een ​​beetje werk te doen

Een dag voordat ik vertrok voor mijn reis, Ik was in staat om mijn handen te krijgen, de nieuwe DJI Mavic 2 (elektrische muziek) De eenheid die ik bij me had was de Mavic 2 Pro, maar we behandelen zowel de Pro als de Zoom in deze video Ik probeerde dit in IJsland te filmen, maar de audio-- (wind waait) Ja, het was niet geweldig Maar nu doen we dit in de studio, dat gaat beter omdat ik meer tijd heb om ook alle nieuwe en / of verbeterde functies uit te testen Nu met meer dan acht uur vliegtijd met twee Mavic 2s, Ik ben klaar om je te vertellen waarom deze drones zijn veranderende luchtfotografie

De nieuwe Mavic 2 Pro en Zoom zijn iets groter dan het oude Mavic Pro Platinum, je zult het verschil in het begin echt niet merken, maar wat je zult opvallen is dat het zwaarder is dan je verwacht Anders kijk je naar hetzelfde draagbare ontwerp met de originele Mavic, waardoor het een goede draagbare drone is Het heeft ook dezelfde rekwisieten in het Mavic Pro Platinum, wat betekent dat deze drone relatief stil is (drone neuriet) Het verschil tussen deze twee is A, sensorgrootte, en B, de zoom heeft, nou ja, zoom Echte optische zoom waarmee je twee keer zo dichtbij kunt komen zonder kwaliteit te verliezen

Ten slotte lijken Gimbal en Bow erg robuust te zijn Dus je zou kunnen ontsnappen door dit ding te laten crashen Dat is iets waar ik echt geen belang bij heb, testen maar er zijn genoeg andere YouTubers die graag gadgets vernietigen voor je plezier Filmen met de Pro was geweldig Van connectiviteit, verschillende modi, en vooral, uitstekende beeldkwaliteit

De 1 "CMOS-sensor met optiek maakt niet zo veel verschil als het gaat om video- en fotokwaliteit Een gebouwd uitgegeven 10-bits 4K-video en D-log helpt echt om te maximaliseren wat je eruit haalt De zoom aan de andere kant heeft een kleinere sensor en het heeft geen echt vlak profiel Het heeft een Cinelike die we zagen in de Mavic Air, maar het blijft gewoon niet behouden dezelfde hoeveelheid gegevens U moet zich ervan bewust zijn dat dit echter de enige manier is om D-log op de PRO te maken is als je aan het fotograferen bent in H265, wat in theorie een betere compressie is systeem, maar wordt in de praktijk nog niet op grote schaal toegepast

Het bekijken van opnames met Premiere op mijn relatief snelle MacBook Pro is een echte strijd geweest, en ik moest volmachten maken voor al mijn bestanden De Mavic 2 PRO is de eerste DJI-drone met HDR en het maakt wel een verschil in belichting voor bepaalde scènes, maar naar waarheid D-log ziet er gewoon beter uit voor mij Ook snelle opmerking Ik heb de neiging om mijn witbalans te verlaten om automatisch te kijken, gewoon om te zien wat de camera kiest En voor mij lijkt het een beetje aan de warmere kant hoewel de kleuren er erg nauwkeurig uitzien Tweede noot Ik had geen neutrale dichtheidsfilters voor deze drone zijn sommige opnames niet zo goed gelukt zoals ze zouden kunnen hebben

DJI zegt dat de units voor beide eenheden komen Maar het zou een stuk eenvoudiger zijn als deze gewoon waren ingebouwd vanaf het begin Oké, laat D-log-opnames wat meer ontleden Wanneer u opnamen maakt in ISO100-200 met zeer weinig licht je krijgt echt schone beelden Geen merkbaar geluid

Zelfs als je inzoomt, krijg je nog steeds zeer goede resultaten, bij het stoten van de ISO natuurlijk meer lawaai introduceren, in het bijzonder in de schaduwen Het is meer geluid dan je zou verwachten deze drone, maar het is nog steeds niet zo slecht als wat je krijgt van de kleinere sensor dat is in de Mavic 2 Zoom Niettemin beelden die u op de Mavic 2 Pro is het beste wat je kunt krijgen van een drone van deze omvang Nog een snelle opmerking: in tegenstelling tot de Phantom 4 PRO v2 die 4k kan schieten met 60 fps, de Mavic 2 Pro kan 4k tot 30 fps maken Geen dealbreker voor mij omdat ik de neiging heb om te schieten bij 24 frames en beide kunnen schieten langzame mo op 120 frames bij 1080p

En ik vermeld dit alleen zodat ik een excuus kan hebben om deze clip in de video te plaatsen Een andere nieuwe modus die u krijgt, is hyperlapse Ik ben dol op de implementatie van deze zuidbreak u kiest uw interval en de totale looptijd van de clip Mavic doet de rest Video is in je telefoon en klaar voor gebruik

Of er dichtbij Helaas is de hyperlapse-beelden niet gestabiliseerd Dus het is te geschud en in principe onbruikbaar Bij een paar gelegenheden veranderde het zelfs willekeurig mijn belichtingsinstelling

Hoe dan ook, er is een optie om foto's op te slaan individueel dus vaker wel dan niet, Ik zal deze zelf verwerken in After Effects En als laatste is er de Dolly Zoom wat je duidelijk in het Zoom-model krijgt Je kunt op deze manier leuke foto's maken Maar alleen in 1080p niet in 4K sorry De nieuwe sensor van de PRO kan 20 MP-foto's maken En als iemand die foto's maakt met deze drone vaker dan video Het is een genot om te gebruiken

En ze zijn een grote stap vooruit van wat we hadden eerder Niet alleen qua pixelgrootte, maar lijkt ook de kleur zeer accuraat met wat je in het echte leven ziet Dit is niet het geval met de Zoom Foto's zien er geweldig uit, ook al zijn ze 20MP, maar zodra ze beginnen met het bewerken van de onbewerkte bestanden de kleuren zagen er gewoon niet zo uit Op beide drones vind je dezelfde schietpartijen je had eerder: Pano, verticale Pano, 360 bolvormige foto's

En op de Zoom krijg je deze modus genaamd "Super resolutie" Neemt 9 afzonderlijke foto's die dan sitches samen in één gigantisch 48 megapixelbeeld En de verschillen zijn duidelijk Het laatste ding als het gaat om foto's is de nieuwe Hyperlight-modus die zogenaamd helpt bij ruisonderdrukking in situaties met weinig licht Hier zijn drie foto's gemaakt met JPG, Hyperlight en HDR

Voor mij is er een lichte verbetering, maar alles drie voorbeelden van monsters geprobeerd bij 1600 ISO kijk behoorlijk ruis, als er iets Hyperlight-modus een beetje chromatische aberratie toegevoegd hoewel dat een gemakkelijke oplossing is Als het gaat om foto's die tussen deze twee kiezen kan moeilijk zijn, het lijkt misschien alsof de PRO is beter op papier omdat het een grotere sensor heeft Maar de Zoom heeft een aantal functies die je komt gewoon niet bij de PRO De zoom en Super Resolution Aan het eind van de dag kan dit oplopen tot de prijs

Oké, dat was veel Maar we moeten nog een paar dingen overhouden, Ik ga dit echt snel doornemen Eerste: OcuSync 2 Absoluut geweldig, kan gemakkelijk zeggen dit is de eerste keer dat ik geen single heb gehad interferentie met signaal Zelfs toen ik misschien verder vloog dan was toegestaan

Geen problemen daar Het geeft me zelfs 1080p-previews en caching direct aan de telefoon, zodat ik daar kan bewerken Maar ik zie mezelf echt nooit doen Tweede: levensduur van de batterij Geadverteerd 31 minuten vlucht

Lijkt mogelijk in perfecte omstandigheden, maar de meeste die ik eruit kreeg, was comfortabel 24 minuten Alleen omdat ik mezelf niet wilde vinden in een situatie waarbij ik de accu midden in de vlucht verlies Wat eigenlijk één keer gebeurde met een andere drone, Ik zal je het verhaal vertellen in de encore Derde: afstandsbediening Hetzelfde oude ontwerp vindt u in het origineel Mavic en Mavic Air plus het scherm

Hoewel er een schakelaar in de kant is die kunt u schakelen tussen de modi Sport, Programma en Statief En ik ben blij om hun grootste uitvinding te melden ooit is terug; verwijderbare joysticks Goh, ik hou van die dingen Zijn we hier klaar? - [Vrouw] U wilde sensoren en tracking vermelden - Goed, juist, rechts

OK Ten eerste: sensoren Er zijn twee nieuwe senoren op deze drone de side senors die je helpen wanneer je volgen je onderwerp Die zijn alleen actief in de statiefmodus en, wanneer u actief nummer gebruikt Er is ook een paar LED-lampjes onderaan de drone die helpt met de sensoren aan de onderkant en de landing in omstandigheden met weinig licht Wat dan ook

De Mavic 2s hebben ook een 3D-mappingfunctie dat helpt voorspellen waar een persoon of een auto is zou gaan in het geval ze worden belemmerd door een overhead object De drone was goed in het volgen van mij en het vermijden van objecten, maar het was niet super vloeibaar Het was een beetje lastig toen ik achter een pilaar ging Ik ben verheugd om te zien hoe dit overuren verbetert Oké, hier is de bottom line

Veel van de updates die we hebben gekregen met de nieuwe Mavics zijn updates die u zou verwachten Betere hindernisvermijding, meer sensoren, betere conectivity, stillere werking, en ja ik vermoed dat de levensduur van de batterij langer is Maar wat echt opvalt, is hoe deze twee nieuw zijn drones verhogen aero-fotografie en videografie De PRO geeft je merkbaar betere videokwaliteit die je ooit zou kunnen krijgen met een drone van deze omvang Terwijl de Zoom je volledig nieuwe gereedschappen geeft verander hoe je drone-fotografie eruitziet

Met deze nieuwe drones denk je anders over de creatieve mogelijkheden die je kunt krijgen van je drone Bovendien werken deze drones gewoon geweldig Dus je hoeft je geen zorgen te maken over connectiviteit, stabiliteit, crashen of andere hoofdpijn waar je vroeger mee te maken had wanneer met het vliegen van een drone In plaats daarvan kun je je concentreren op het maken van de foto Oke, ik heb je het verhaal al vroeg beloofd hier gaan we echt snel: Ik vloog met mijn Mavic Air, die trouwens wit is

Het was winter, het had geen batterijen meer Viel in het bos, ik ging ernaar zoeken in de sneeuw die tot mijn knieën reikte Het duurde twee uur om te vinden Maar blijkbaar heeft het een vind-mijn-drone-functie, dus het klinkt geluid, het hielp echt niet zoveel, maar ik heb het gevonden

Source: Youtube

Geen opmerkingen:

Een reactie posten