LEARN PHOTOGRAPHY PORTFOLIO REVIEW #2: AMANDA

Hallo Amanda, laten we beginnen met je drie foto's die je als eerste hebt ingestuurd alles wat ik absoluut leuk vond was het schot dat je me gaf en het is een fantastische strandtafereel hou van de reflecties het soort doet me denken aan de Oostzee, ik ben niet zeker waar je nam deze foto echter, wat we zullen doen om er zeker van te zijn dat het absoluut is perfect en dit is een fijnafstemmend soort van nitpicky type situatie en dat is goed omdat het al laat zien dat je uitstekend werk hebt gedaan, zie je hoe het in het midden waar de horizon het water ontmoet, als dit dit is, hier is staat voor het midden van je vierkante frame, dus als we het onderste deel naar boven verplaatsen een klein beetje precies hier, dan kunnen we zien dat het water is perfect in is het middelpunt kruisen, dus 50% van de hemel is op de top en 50% van het gereflecteerde waterige oppervlak bevindt zich op de bodem nu dit zo is kleine hoeveelheid nitpicking, maar waarom maakt u het niet perfect, de foto is fantastisch is dus ik zou zeggen: laat me je opnieuw laten zien Ik ga gewoon een a klein beetje, ik gebruik dit als een referentie, slechts een aanraking totdat het water in de buurt is exact middelpunt om de afbeelding in te snijden, dus laten we dat accepteren door dubbel te tikken en toen ik hiernaar keek, zei ik goed, misschien heb je een rotatie van ongeveer nodig een halve graad met de wijzers van de klok mee, maar het is niet het geval dat je niveaus zijn echt goed het water is perfect horizontaal en deze kleine strandhut is perfect verticaal dus we zijn goed daar hou ik van de positionering van de mensen en ik denk dat je een echte winnaar hebt, het enige dat ik zou willen voorstellen is nu onder licht je weet niet zeker welke bewerkingssoftware je gebruikt, maar deze is meestal in elke hoogtepunten bewerken, dus als we de hoogtepunten een klein beetje naar beneden halen, willen we dat niet het is te veel dat we misschien een beetje kunnen redden de uitgeblazen hoogtepunten hier nu in alle eerlijkheid wat je me gaf en wat ik heb gevraagd voor alle studenten die portfolio-beoordelingen inzenden is nu JPEG's als dit was een beetje een ruwe foto of zo, toen je de hoogtepunten verkleinde je zou minder van de uitgebluste aspecten van de zon hebben, maar ik zal eerlijk zijn en zeggen dat het echt van bijna geen betekenis is, ik vind dat het er goed uitziet zo is het als dit weer als het een onbewerkte foto is wil misschien de hoogtepunten een klein beetje hier verminderen en ook een ding dat je zou kunnen doen is ga naar borstel zorg ervoor dat hoogtepunten zijn naar beneden en pas alleen de uitgeblazen gebieden zoals je kunt zien omdat dit een JPEG is die het niet doet zo'n goede baan, maar als je weet dat je rauw bent, dan ben je helemaal klaar Ik ga hier helemaal van af en ik zou naar dit kleine gaan blauwe stip en druk op delete, dus ik denk dat het er uitstekend uitziet zoals ik ben echt tevreden met deze foto en goed werk, laten we naar je volgende opname gaan en dit is een heel mooie foto en het lijkt erop dat je een ik weet niet zeker wanneer Ik zag deze foto

Ik voelde me meteen gelukkig en dat is dat precies wat je wilt, wil je een soort emotioneel element aan je foto's een ding dat ik wel voelde, is dat omdat de man is, hij joviaal is opgewonden over iets dat hij een goed gezicht heeft, heeft hij een goede ziel en een goede geest hij kijkt uit beeld en alles wat ik vraag van deze foto is die van ons hij kijkt nu in beeld wat dat betekent is dat er meer ruimte in zit voor hem waar hij kijkt dan achter hem, dus wanneer ik mijn gewas open tool Ik ga je laten zien wat ik zou doen voor deze foto om het even te maken beter dus we gaan het bijsnijden en ik ga het doen breng gewoon te zien wat er gebeurt zoals nu, we hebben het soort van niet echt gecentreerd, hij is niet op de derde dus als we dit bijsnijdende gereedschap invoeren zodat meer van zijn ogen of meer van zijn gezicht kijken uit het frame, dus we hebben hier meer ruimte laten we de muur naar beneden brengen nu kun je wel zeggen dat ik hou van de muur, ja de muur is goed, maar het zal te lang en dun worden als we dat niet doen breng de muur naar beneden zodat we dit moeten doen en ik hou echt van zijn hand, dus ik wil de hand hier niet verliezen, dus laten we daar op tikken en nog steeds de foto van misschien een beetje te verticaal verticaal te verticaal te smal maar zie je wat hier gebeurt, we hebben minder ruimte achter zijn hoofd en meer ruimte aan de voorkant en dit type afbeelding of dit type gewas stelt ons in staat om metaforisch te zien hij kijkt in de toekomst Ik ga terug naar het origineel en terwijl dit foto is echt geweldig, vooral omdat we de volledige hand hebben die ik voel dat omdat er zoveel lege ruimte achter hem is het een soort van negeren is metaforische elementen van hem die in de toekomst kijken met een gevoel van hoop in zijn ogen dus daarom heb ik een klein beetje bijgesneden nu dit zo is betwistbaar en als je denkt dat mijn gewas nog steeds wacht, weet je te veel eten in beeld, oké, gewoon een beetje terug en tenminste zorg ervoor dat zijn gezicht zich tussen de twee verticale derde lijnen bevindt dus dit is denk ik acceptabel, vooral omdat het zijn hand en dit laat zien zou ook acceptabel zijn als we een beetje een strakkere oogst hebben en we hebben hij kijkt in de beeldruimte Ik hoop dat dat klopt, oké, laten we gaan je volgende foto en dit is een andere echt interessante fantastische opname op deze foto hoeven we de horizon niet in het dode centrum te hebben zoals ik zei in de vorige laten we gewoon kijken naar plezier laten we naar je crop tool gaan laten we eens kijken waar jouw lijnen liggen in de traditionele samenstelling, dit kan een zijn een beetje moeilijk voor je om dit te zien als je op een klein scherm kijkt, maar jij zie hoe we de derde lijn hier op dit raster in traditionele compositie hebben dit is waar het gewas hier moet zijn, omdat de horizon meegaat de lijn van de we noemen het de onderste horizontale regel van de derde lijn maar daar is een probleem omdat we het jongenshoofd afsnijden en dat willen we niet dus wat we gaan doen is de regel van derden negeren en dat zijn we niet als we deze foto gaan bijsnijden, zorgen we er in feite voor dat we van alles genieten dit prachtige gouden licht dat nu het zand raakt, wat je zou kunnen doen als je zo geneigd was, verander dan deze foto zodat we een dode hebben gecentreerd gewas en we zouden dat doen door naar dit middelpunt te kijken om de vanuit de lucht tot het midden van de foto gaat het langs de horizon waar Ik denk dat je zou kunnen zeggen dat de oceaan nu is, laten we daar nu eens naar kijken dat is oke het is een het is een redelijk fatsoenlijke schot nu bijsnijden is soms een zeer objectieve situatie waarbij u kunt u kunt en zou voorgeschreven richtlijnen moeten volgen en andere keren dat het puur subjectief is is wat je ook voelt ziet er goed uit dus wat ik ga doen is dat ik de verticaal gewas of de verticale aspecten intact en ik ga gewoon kijken Wat zou er gebeuren dat ik uit de hoogtepunten van de blaasbrief kreeg? nu weer, als je een onbewerkt bestand zou gebruiken, zou je dat waarschijnlijk niet kunnen doen wil redding zeggen omdat er niets mis is met deze foto het wordt hier echter een beetje uitgeblazen met de zon die er doorheen glijdt en dat is het normaal dat normaal is voor de meeste camera's als we zo geneigd waren om dat gewoon bij te snijden we krijgen dit jonge meisje op zijn minst op een derde en het kan verticaal worden foto laat me even kijken hier is de vraag is heb je het gevoel dat dit een is een klein beetje meer gebalanceerd als we dit een vleugje verticaal maken, laten we teruggaan naar het schot waar we niet hebben bijgeknipt oke nu is dit goed omdat de twee kinderen zijn gecentreerd wat goed is, laten we het in een klein beetje brengen, zodat we het uitgeblazen vermijden hoogtepunten van de zon en wat denk je hier nu over de situatie is dat als je custom framing doet je kunt bijsnijden, kun je dit houden foto en laat het gewoon inlijsten zoals je wilt de meeste snijgereedschappen hebben echter hoogte-breedteverhoudingen en veel frames die u zou kopen bij een winkel een 8 bij 10 zijn of 4 bij 5 verhouding zeggen, dus laten we eens kijken wat gebeurt als we het frame beperken of vernauwen voor een traditionele 8 bij 10, dus dit is wat je zou krijgen met een traditioneel 8 bij 10 frame omdat het foto is geweldig, je wilt misschien dat je dit wilt kaderen en we hebben een fatsoenlijke hoeveelheid warm geel soort van het geeloranje spectrum en een heel mooie plons van blauw nu blauw en geel zijn de beste combinaties om op een foto te hebben als u samen blauw en geel hebben dan ben je helemaal klaar, dus ik voel dat dit zo is waarschijnlijk mijn keuze opnieuw Ik zeg niet dat dit de manier is waarom het moet zijn omdat er zijn meerdere opties op deze foto, maar ik denk dat dit zo is waarschijnlijk de compositie worden die ik zou kiezen, voornamelijk omdat ik dat wil bescherm de weerspiegeling van deze jongen hier en normaal zouden we waarschijnlijk meekomen deze lijn oke ik hoop dat dat logisch is, laten we nu naar je volgende foto gaan en ga naar mijn oke ja sorry dat je me drie foto's hebt gegeven en dat is het totaal van je recensie Ik hoop dat je er veel van hebt dat het echt heel minimaal was je hebt geweldig werk geleverd op deze drie foto's en ik wilde alleen maar zeggen dat het was een plezier om door hen heen te gaan en je hebt een heel goed oog heel erg bedankt, Amanda

Source: Youtube

Geen opmerkingen:

Een reactie posten