LEARN PHOTOGRAPHY PORTFOLIO REVIEW #5: CELINE

Hallo Celine Ik kijk er echt naar uit om hier uw afbeeldingen doorheen te halen portfolio review oke, dus je eerste shot is dit prachtige beeld van de maan en Ik ben er echt van onder de indruk Ik weet niet wat voor soort lens je hebt gebruikt maar wat je ook hebt gedaan, het ziet er goed uit we kunnen hier zoveel details zien de belichting is precies zoals ik zou willen voorstellen om te verkleinen de zwarten een beetje meer dus onder licht ga ik gewoon naar de zwarten en verminder ze en de reden daarvoor is dat ik gewoon voel dat het een beetje gaat gebeuren beetje dramatischer om deze donkergrijze blik te hebben nu er is niets aan de hand met wat je had natuurlijk willen we niet dat het te donker is door de manier waarop ik dit leuk vind een soort donkergrijs uiterlijk dus hier is het origineel en hier is de verandering met een beetje zwarten verminderd

Ik denk dat dit nu een beetje meer punchier is nu is nu aan het bijsnijden als je perfect bijsnijdt naar de regel van derden in traditionele compositie wat je zou hebben is iets een beetje ongemakkelijk waar het dradenkruis van de heerser van de soort zich in het midden zou bevinden van de maan is dit waarschijnlijk gepast, maar het is discutabel omdat de maan is zo groot in je foto dat ik denk dat je weet dat je gewaskeuze is waarschijnlijk prima nu het andere dat je natuurlijk kunt doen, gewoon is maak er een vierkant van en dit is ook discutabel omdat sommige mensen zouden zeggen oh dat is gewoon te normaal Ik wil dat ik niet gecentreerd ben Ja, ik ben het er helemaal mee eens, maar laten we eens kijken hoe het is met een beeldverhouding van 1 op 1 die vierkant is nu is het probleem met een vierkant om een ​​goede balans te hebben eigenlijk veel van de foto verliezen, dus laat me proberen hier een balans tussen te vinden, ja dat ziet er niet zo goed uit, het is gewoon een soort bal die zweeft in je gezicht dus wat we zullen doen is dat we dat kwijt raken en laten we jouw beeld zien zoals jij het had en ja ik denk dat ik het denk ziet er goed uit, ik kan in de verleiding komen om een ​​equivalente afstand tussen hier en hier dus laten we dit een beetje inhalen, sorry dat ik mijn bijsnijdgereedschap goed zal ontgrendelen laten we dat nog een keer proberen, nu is equidistance een soort a compositie techniek waarbij tenminste in deze afbeelding de afstand tussen het frame en de maan laten we zeggen dat dat op mijn computerscherm is inch laten we zeggen dat dit één inch goed is, dus we zouden hier ook een inch hebben en deze soort equidistance geeft een gevoel van balans nu ga je dat natuurlijk doen moet je je naam herhalen, die waarschijnlijk vrij gemakkelijk is, maar ik voel dat dit is waarschijnlijk de beste gecentreerde blik die je kunt krijgen met deze opname echt goed werk nu een ander ding dat je misschien zou willen overwegen is onder kleur en dit gebruik ik natuurlijk Lightroom cc, je hoeft Lightroom niet te gebruiken kan elke software gebruiken Laten we gewoon een klein beetje blauw toevoegen om te zien wat gebeurt nu, de vraag is of je van een blauwachtige nacht houdt of van de geelachtige en je weet dat het volledig gebaseerd kan zijn op je humeur, laten we nu de blokken verkleinen meer nog, het hangt ervan af dat sommige mensen willen dat sommige mensen blauw worden wil een zwart-wit het is echt aan jou, maar voor mij denk ik dat ik dat zou doen waarschijnlijk streven naar iets neutraal als dit, gewoon een beetje blauw oke goed werk oke laten we naar je volgende foto gaan nu ben ik echt dol op de kleuren op deze foto en dat zou ik nog veel groter maken de vibratie zelfs meer zodat mijn vibratie omhoog ging naar plus 30 dit kan een beetje zijn beetje overdreven voor sommige mensen, maar ik vind het leuk Ik zie dit gebied ook hier heb het niet nodig het is gewoon storend, dus we zullen het helemaal weggooien en door dat te doen, zie je wat er gebeurt met de B wat er gebeurt als je kunt het dradenkruis zien in de regel van het derde raster, je merkt gewoon dat het B zit nu perfect in de compositie en we gaan het eigenlijk redden nog beter kijk hier, dit is te afleidend Ik ben altijd op zoek naar strakke lijnen en schone ruimtes, laten we dit in a trekken een klein beetje en het dradenkruis moet op het lichaam van het insect of de vogel of dier wat het ook is, wat denk je dat laten we naar het origineel gaan, laten we dat nu doen ga naar de bijgesneden en dit is een uitsnede voor kracht het is een traditionele compositie bijsnijden en ik denk dat het er geweldig uitziet echt goed werk oke laten we naar je volgende shot gaan voor deze foto denk ik je hebt een verbluffende klus gedaan

Ik zou graag een beetje meer vibratie zien in de blues dus ik ga blauw kiezen en dan de blauwe verzadiging verhogen oke nu is het volgende ding wanneer we een situatie hebben waarin een dier of een persoon of een voertuig rijdt in een bepaalde richting, van links naar rechts of van rechts naar links gaan we meestal niet altijd, maar meestal wil je meer ruimte vooraan van het dier dan achter dat is waar dat je dat soort van de dierlijke ruimte is een soort van dood midden in het midden van het frame dus dat is waarom ik zou suggereren dat je bijsnijdt, zodat het dier daadwerkelijk in de beeldruimte en dat stelt ons in staat om met het dier door het water en ik denk dat dat ons een meer harmonieus gevoel zal geven om het goed nu op dit punt hebben we de crosshairs van de regel van derden op de dierenlichaam wat goed is, nu kun je ook beslissen of ik wil dat dit een is vierkant gewas het is bijna een vierkant gewas, dus laten we naar onze beeldverhouding gaan en laten we weer een twee gaan als je Lightroom cc niet gebruikt maak je geen zorgen alle bewerkingssoftware heeft een één-op-één-oogst nu kan dit een beetje zijn beetje te beknellend maar als je dit bent weet je dit op Instagram te zetten afdrukken op een muur Ik denk dat dit waarschijnlijk de beste compositie is hier laten we zien hoe het zou zijn als we het gewoon zouden doen, gewoonte die we gaan gebruiken om als schot dit weer opnieuw te ontgrendelen Ik ga hier gewoon over mezelf debatteren klein gebied hier, de weerspiegeling van de snavel is gewoon een beetje lastig vallen het is een beetje een afleiding Ik weet dat het nitpicking is, maar ik ga wel om de bovenkant een beetje naar beneden te brengen zodat de kruisende lijnen op de lichaam van de van de vogel oke laten we dat gewas goed accepteren, dus wat doe je denk hieraan, ik denk dat dit waarschijnlijk het meest harmonisch in mijn gedachten is er zijn natuurlijk een paar verschillende opties en natuurlijk ga je wil je je watermerk je naam veranderen, maar ik vind dat dit er sowieso goed uitziet het was echt een mooie foto dus laten we naar je volgende gaan nu het altijd lastig is om mensen te fotograferen als je in de schaduw van de boom staat, omdat je het krijgt deze weet je op de gezichten waarvan je wilt dat alle licht alle zonlicht of geen zonlicht dat zijn de twee opties wanneer je portretten aan het maken bent en in deze situatie zijn er zoveel schaduwen die worden geworpen vanwege de boomtakken en dit is echt moeilijk om mee om te gaan, daarom stel ik dat voor mensen worden gefotografeerd in volledige schaduw of worden laat of 's morgens vroeg voltooid licht als het zacht is maar laten we eens kijken wat we kunnen doen om deze foto te maken beter eerst en vooral moeten we het rechtzetten het was een beetje scheef dus Ik ga een beetje draaien en dat weet ik vanwege de manier waarop de bomen waren het volgende: ik ga naar het licht en ik ga de schaduwen aanpassen Ik breng de schaduwen naar boven, wat betekent dat het de schaduwgebieden krijgt worden helderder en helderder en dit zorgt voor een beetje opvulling licht in de schaduwgebieden schaduwgebieden oké en ik heb echt het gevoel dat dat het beste is kan doen opnieuw heb je het goed gedaan, het is gewoon de verlichtingssituatie die moet zijn beetje beter als ik zeg dat je het goed hebt gedaan Ik bedoel emotioneel dat er zoveel is emotionele inhoud hier is het geweldig, je kent de energie tussen de twee mensen plezier maken Ik vind het echt leuk ok, dus laten we eens kijken oke goed we hebben er een meer voor jou is dit echt een prachtig shot geweldig werk dat ik denk dat we kunnen verbeteren het we gaan gewoon een rotatie doen met waarschijnlijk een graad met de wijzers van de klok mee nu reden dat ik zeg dat is een kijkje nemen op de horizontale horizon, het is niet perfect horizontaal moet het worden aangepast, dus we gaan naar de uitrustingshulpprogramma en rechtzetten nu ga ik gewoon een hele kleine berg rechtzetten in Photoshop waar het voor is jij zou het plus 0,4 zijn, maar dat zit natuurlijk in verschillende software die ze hebben verschillende manieren om rechttrekken te meten, oké dus ik ga het accepteren dat het volgende wat ik ga doen is om er een panoramisch van te maken en dat doe ik vertel je waarom ik in een tweede plaats eerst de bijsnee neerzet en het is misschien moeilijk om mijn regels hier te zien voor de regel van het derde raster, maar ik ga wel plaats de bovenste horizontale lijn aan de horizon de werkelijke horizon, dus ik ga om te dubbeltikken en wat dit toestaat is twee derde van de beeldruimte is de water en een derde is de lucht, dit is van oudsher een goede manier om te componeren het volgende dat we hebben is twee sterke horizontale elementen, dit zijn de bomen dus we gaan deze uitbalanceren door het gewas nu van links naar rechts te verplaatsen het lastige is dat we willen dat de bomen fungeren als wat we inlijsten noemen apparaten en de frame-apparaten moeten de bomen op gelijke afstand van elkaar staan andere bedoel ik op gelijke afstand van de rand van de kader zodat deze ruimte hier op gelijke afstand van deze soort moet zijn deze boom tot aan de rand van het frame moet op gelijke afstand van deze boom tot de rand van dit frame dus laat me er nog een klein beetje meer aan trekken en wat dat staat ons toe om te hebben is een zeer gebalanceerd beeld en deze twee bomen stellen zich in de eilanden hier in het water laat me je nu het origineel laten zien goed nu laat me je deze foto laten zien dit is meer een krachtige compositie neemt je mooie foto en maakt het nog sterker oke dus dat is het einde van je foto review slin Ik vond het leuk om er doorheen te gaan heel erg bedankt voor het indienen van de foto's praten snel

Source: Youtube

Geen opmerkingen:

Een reactie posten